Information inför bytet av förvaltare 1/3

⇒ Klicka på bilden för att läsa Nabos informationsbrev.

Som du kanske redan vet byter vi i föreningen fastighetsförvaltare den 1 mars. Istället för Delagott blir det då företaget Nabo som kommer att sköta om felanmälan, ekonomi, parkeringskö osv.

OBS! Nytt bankgironummer för inbetalningar
Inför bytet har Nabo tagit fram ett informationsbrev med viktigt information, bl.a. om att vi ska använda ett nytt bankgironumret 5617-1846 för inbetalning av månadsavgiften eller hyran. Klicka på bilden ovan för att läsa hela brevet. Det är viktigt att du använder just det bankgironumret, så att du inte får problem med din inbetalning. Numret står så klart på de avier som Nabo delar ut till oss alla inför inbetalningen i slutet av mars.

Ny kundportal, kontaktformulär och telefonnummer
Vi i föreningens styrelse har redan haft möjlighet att logga in och använda Nabos kundportal på www.nabo.se/kundportal, och den verkar lättanvänd och väldigt smidig. Där kan du ställa frågor, be om mäklarbild inför lägenhetsförsäljning, ändra kontaktuppgifter m.m. Från 1 mars är den öppen för alla medlemmar och hyresgäster, och du loggar in med Bank-ID. Du kan även ringa Nabo på telefon 010-288 00 27, måndag–fredag kl. 9.30–11.30. för att ställa frågor.

Felanmälan i fastigheten/lägenheten:
För andra frågor som handlar om felanmälan i fastigheten, alltså gemensamma lokaler, fel på värme- och ventilationssystem, gårdarna osv. gäller kontaktvägarna nedan. Lägg in dem i din telefon och som favorit i mobilen eller datorn redan nu!

  • Felanmälan via webben: https://nabo.se/felanmalan 
  • Felanmälan telefon: 010-288 00 26, måndag-fredag kl. 09.00-16.00
    Jour kl. 16.00-09.00 för akuta fel på samma nummer. Tänk på att bara ringa om det är akut, eftersom föreningen får betala extra för arbete som sker kvällar och helger. 
  • Vårt förvaltningskontor på Ringvägen 136 fortsätter att ha öppet på tisdag eftermiddag/kväll och torsdag morgon/förmiddag. Här ska du också kunna ställa alla typer av frågor. Om Nabo inte kan besvara dem med en gång så skickar de frågan vidare till rätt person som kan återkoppla till dig.
Nabos formulär för felanmälan. Spara länken som favorit i mobilen eller datorn.