Nu ska alla porttelefoner i alla hus och alla portar äntligen fungera. Styrelsen har själva bytt ut utrustningen som behövs för uppringningen, sk. ATA-boxar, och vi har testat i våra egna portar och även hos några av de som har anmält till förvaltaren att det inte fungerat.
Om det mot förmodan inte fungerar bör du kontakta förvaltaren Nabo. Se fliken För boende för olika kontaktvägar. Det händer ju att fel telefonnummer kan ligga kvar när man har bytt nummer, och ibland behöver boende be telefonoperatören att aktivera tonval på ex. fast telefon. Det krävs för att kunna trycka 5 för att öppna porten.
Ring upp dig själv via porttelefonen och testa att öppna porten åt dig själv. Då ser du också vad just ditt porttelefonnummer är och kan lägga in det i dina kontakter i telefonen. Bra när någon ringer på hos dig att du ser att det är porttelefonen.
Vi vill passa på att nämna att om ni är fler vuxna i hushållet kan flera telefonnummer läggas till i porttelefonen. Hör av er till Nabo så kan de ordna det.
/Styrelsen